tisdag 7 juli 2015

Queeris






Hej alla glada människor :)
Det var inte igår jag bloggade, snarare ett år sedan, men tänkte försöka mig på det igen, får se hur det går, det lär vi märka.
Men mycket har hänt på väldigt kort tid och kände behovet att dela med mig av detta underbara som är på väg att hända. Det lär komma inlägg i alla olika former, med alla möjliga olika teman. Men idag så är jag såklart ute efter att dela mina upplevelser om Queeris.
Jaha men vad är Queeris då? Vad är det för speciellt med det kan man ju undra?!
Jo nu ska jag försöka ge en kort sammanfattning :)

Queeris är ett nystartat projekt med en person som kallas för Magda som initiativtagare och boss, det som är Queeris grej är att det är en ungdomsgrupp för ungdomar mellan 13-19 år som på något sätt tillhör HBTQ-familjen. Jaha men HBTQ vad är det för något då? För alla är inte det självklart men det står för Homosexuella, Bisexuella, Trans- och Queerpersoner. Så med det sagt så är alltså Queeris en grupp som vänder sig till alla dessa ungdomar som lever, känner sig som en del eller är osäkra på om man tillhör HBTQ välkomna.
Vi är en ledargrupp på 7 stycken som ansvarar för olika saker, men detta är ett helt nytt koncept för Växjö för vad jag vet så finns det inte någon grupp för ungdomar i den åldern, jag hade kunnat döda för en sådan grupp när jag var i den åldern, men då fanns det inte, så därför känner man sig extra engagerad nu när det är på gång :)

Så vad är det för kul som har hänt nu då, jo igår så blev jag och Magda intervjuade av magasinet om just arbetet kring Queeris och idag så blev vi intervjuade på radion och det var sjukt kul att sitta i studion, en ganska häftig känsla faktiskt måste jag ärligt erkänna.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/566150?programid=2159

Missade man intervjun så kan man lyssna på den på ovanstående länk och scrolla fram ca 1 timme och 38 minuter så kommer den.

Här kommer bilden som vi tog när intervjun var över.
We did it :D


Det har gått så fort med Queeris man har knappt hunnit smälta det, men det är ju så kul :D

Nu avrundar jag för den här gången!
Ha det bäst
Kramizz <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar